OPDRACHT
Positioneer Eucerin zowel als expert op het gebied van oplossingen voor een mooie en gezonde huid, als een toegankelijke en persoonlijke aanbieder die dichtbij de vrouwelijke doelgroep staat.

UITDAGING
Eucerin staat bekend als een echt doktersmerk met medische uitstraling voor mensen met een probleemhuid. In content willen we dit ombuigen naar een meer persoonlijke en toegankelijke aanbieder die dichtbij de vrouwelijke doelgroep staat. De meest krachtige USP van Eucerin blijft nog steeds dat ze werken met wetenschappers en dermatologen en dat hun producten écht werken.

STRATEGIE
In onze contentstrategie focussen we ons op ‘ je zeker voelen over je huid’. Dit gaat zowel over de functionele benefits (je bent zeker over hoe je huid precies werkt en wat in de producten van Eucerin zit) als de emotionele benefit; je goed voelen over je huid (en daardoor zeker over jezelf). Om dichterbij de doelgroep te komen, introduceren we huidexpert Susanne. Susanne weet alles over de huid en deelt die kennis graag met de doelgroep.

AWARDS
Grand Prix Content Marketing Award – Beste Blogserie

BLOG
We ontwikkelden een nieuwe blog over huidverzorging op Eucerin.nl met blogartikelen rondom vijf thema’s: droge huid, huidveroudering, zonbescherming, huidproblemen en algemene informatie over de huid. Onze huidexpert Susanne de Kleijn deelt hier ook haar tips en adviezen.

De blog heeft in oktober 2017 de Grand Prix Content Marketing Award binnengehaald voor beste blogserie!

Bekijk de blog op www.blog.eucerin.nl

CONTENT ACTIVATIE
Eucerin vroeg Yune na te denken over een originele en opvallende manier om kennis over huidveroudering te delen met een groot publiek.

De doelstelling was om de rol van expert te claimen, kennis over te dragen en interactie aan te gaan met de fanbase van Eucerin.

Idee: We fotografeerden vier fans van Eucerin en ‘verouderden’ hun huid ruim 30 jaar, aan de hand van professionele computertechnieken. Van het resultaat schreven we vervolgens een blog, waarin de voor- en nafoto’s van de vrouwen getoond werden. Deelnemers ontvingen vervolgens een jaar lang gratis Eucerin anti-age huidverzorging op maat.

Meer dan 350 vrouwen meldden zich aan voor deelname na het zien van de oproeppost op de Facebookpagina van Eucerin en op LindaNieuws.nl. Na de shoot werd een blogartikel gedeeld en meer dan 10.000 keer gelezen. (bron: Yune.nl)

CONTENT OVER PRODUCTEN
Waar de verzorgingsproducten van Eucerin doorgaans in dezelfde verpakking bij de apotheek liggen, besteedde het merk dit jaar aandacht aan een aantrekkelijk limited edition ontwerp van de verpakkingen van drie antirimpelcrèmes. Aan Yune de vraag om via social media op originele wijze te communiceren dat deze producten tijdelijk in een extra mooie verpakking verkocht werden.

Yune ontwierp een visueel zeer aantrekkelijke uiting voor Facebook. Een thumb-stopping effect, waarbij de verpakkingen schermvullend getoond werken aan het publiek.

Aan de hand van een vooraf bepaald mediabudget werden de drie video’s geadverteerd. Het totale bereik van was tezamen meer dan 1.2 miljoen. (bron: Yune.nl)

Een voorbeeld van de video kun je hier bekijken.

OVERIGE CONTENT
Om de doelgroep te overtuigen van de kwaliteit van de producten maken we gebruik van social proof content. Oftewel: reviews. Deze reviews worden gedeeld op Facebook of door influencers.