UITDAGING

De nieuwe computers van HP breken met oude conventies, zijn disruptief en dagen uit anders te denken. HP is een ‘game changer’ die de ervaring met computers naar een hoger niveau tilt. Deze gedachte wordt gedragen door de merkbelofte: ‘Reinvent Obession’. Op welke manier kunnen we deze belofte tot leven brengen in content?

STRATEGIE

We maken de merkbelofte persoonlijk door deze door te vertalen naar “Reinvent Yourself”. Met behulp van redactionele artikelen laten we zien welke consumenten echte ‘game changers’ zijn binnen hun branche. De redactionele artikelen worden ingezet om een emotionele connectie tussen klant en het merk te bewerkstelligen en de HP laptops verbinden aan een innovatieve en inspirerende omgeving / mensen.

IDEE

Als onderdeel van de serie ‘HP Reinvent Yourself’ zijn drie ondernemers geportretteerd die in hun branche echte ‘game changers’ zijn. Deze ondernemers doen dingen anders dan anderen. Het zijn ondernemers die zichzelf opnieuw hebben uitgevonden. De artikelen worden aangejaagd met posts op de social kanalen van HP.

——

ARTIKEL 1
Ondernemer Marco Groenendijk: ‘Werk en privé zijn voor mij één’

Marco Groenendijk groeit elk jaar in personeel, werd ondernemer van het jaar 2014 en onderhoudt op onorthodoxe manieren relaties met klanten. In 5 jaar tijd is zijn bedrijf enorm gegroeid, maar dat vindt hij minder belangrijk: ‘Ik hecht meer waarde aan de synergie binnen het team, dan aan groei van het aantal mensen.’

Lees hier het hele artikel.

——

ARTIKEL 2
Ondernemer Ruben Abrahams: ‘Als je ergens voor gaat, hoort daar geen 9-tot-5 mentaliteit bij’

100 jaar geleden leefden er 2 miljard mensen op de wereld, nu 9.5 miljard. En we willen allemaal een mooie auto en een prachtig huis met zwembad. Volgens projectontwikkelaar Ruben Abrahams is dit onmogelijk. ‘De noodzaak dat we veranderen is groot. Het is tijd dat we realistisch duurzaam gaan denken.’

Lees hier het hele artikel.

——

ARTIKEL 3
Ondernemer Hans van Tellingen: ‘Geloof niet alles wat mensen zeggen’

Nederlandse consumenten hebben in 2015 ruim 142 miljoen online aankopen gedaan. Een groei van 16.1 procent ten opzichte van 2014. Is dit het begin van het einde van de fysieke winkel? Hans van Tellingen, schrijver van het boek ‘#WatNouEindeVanWinkels, zegt van niet. ‘Ik zie een hele zonnige toekomst voor winkels en winkelcentra.’

Lees hier het hele artikel.

Tekst & Interviews: Berber Hoekstra
Fotografie: Wiep van Apeldoorn