UITDAGING

Ontwikkel een contentstrategie voor zowel B2C als B2B die past bij de nieuwe merkpositionering ‘Kom Verder’.

WERKWIJZE

De merkpositionering ‘Kom Verder’ gaat over een financiële dienstverlener die klanten begrijpt en met ze meedenkt. Bij BLG zijn klanten geen nummer, maar mensen met dromen en wensen. Samen met onafhankelijke adviseurs helpt BLG haar klanten een passende hypotheek te vinden. Een hypotheek die niet door computers, maar door mensen wordt samengesteld.

Aan de hand van verschillende werksessies werd nagedacht hoe we deze merkpositionering tot leven kunnen brengen in content. Over welke onderwerpen praten we? Is dit voor B2B anders dan voor B2C? En op welke kanalen zijn we actief? Op basis van antwoorden op deze en andere vragen stelden we een lijst samen van content om de doelgroep te informeren en te inspireren. Niet alleen in tekst, maar ook in beeld en gevoel.

CONTENT

In de tweede helft van 2016 zijn de eerste uitingen live gegaan. Helaas ben ik hier niet meer bij betrokken geweest omdat ik toen afscheid nam van Energize. Voorbeelden van content passend bij de contentstrategie:

  1. Infographic Kennismaking BLG
  2. Adviseur aan het Woord 
  3. Stappengids Scheiden
  4. Product video’s
  5. Persoonlijke verhalen van klanten