Hoe jouw organisatie contentmarketing naar een hoger niveau kan tillen

Door

Welk bedrijf doet niet ‘iets met contentmarketing’? Ik ken ze niet. Iedereen is super sociaal want alle sociale bedrijfskanalen zijn opgezet en ingevuld. Contentmarketing is belegd bij de afdeling social media en digital media agencies draaien overuren. Toch worstelen veel bedrijven om contentmarketing naar een hoger niveau te tillen. Want hoe kan het toch, dat na ál die jaren hard werken…

Read More
lijstjes

Lijstjes in 2016

Door

Ik ben helemaal niet zo van lijstjes. Die jaarlijstjes van 2016…gáán we weer! Nou ja, het is wel handig om snel overzicht te krijgen. Het geeft ook vaak wel goed weer wat de hoogte- of dieptepunten waren in het afgelopen jaar. En die Top 2000 heb ik ook vaak geluisterd. Oké, bij nader inzien houd ik toch wel van lijstjes. Het…

Read More
nosop3

Content maken die boeit: zo doet NOS op 3 dat

Door

Soms gebeurt er iets waardoor een organisatie social media en contentmarketing ineens volledig omarmt. Bij NOS op 3 was dat de beslissing van de NPO afgelopen juni om te stoppen met de reguliere tv-uitzending. “We bereikten onze doelgroep niet met tv, maar online boekten we wel succes. Een logische keuze om volledig online te gaan”, aldus Melvin Captein, eindredacteur online…

Read More
dashboard

Deze tools gebruiken merken voor social media en contentmanagement

Door

Geavanceerde tools maken het leven van een marketeer of communicatieprofessional een stuk gemakkelijker. Urenlang cijfers copy-pasten in Excel is verleden tijd, want met de juiste tooling heb je direct realtime inzicht in de prestaties van je social media activiteiten. Het maken van de juiste keuze voor een tool die bij jouw behoefte past, is best lastig. Hoe doen andere merken…

Read More
klm

Content bij KLM: een kijkje in de cockpit

Door

KLM is sinds jaar en dag hét schoolvoorbeeld van een merk dat blijft innoveren op sociale media. Ook dit jaar vielen ze weer in de prijzen tijdens de SpinAwards. De serie KLM Cockpit Tales, acht video’s over het mysterie achter de deuren van de cockpit, won een Zilveren SpinAward in de categorie content. Karlijn Vogel-Meijer, manager social media bij KLM, vertelt hoe deze…

Read More
ContentMarketingHero

Workshop: In 7 stappen naar een contentstrategie

Door

Contentmarketing is hot, hot, hot. Mensen hebben geen vertrouwen meer in traditionele reclame, maar staan wel open voor geloofwaardige content. Merken die écht toegevoegde waarde kunnen bieden aan levens van mensen hebben een streepje voor. Je weet dat je contentmarketing vanaf nu ook echt serieus moet gaan nemen. Daarom heb ik een workshop ontwikkeld waarin we de 7 stappen bespreken om…

Read More
Linda

Waarom content bij LINDA. zo goed is (en jij hiervan kan leren)

Door

Alles wat Linda de Mol aanraakt lijkt te veranderen in goud. Het merk LINDA. is met de komst van LINDA.tv uitgegroeid tot een succesvol crossmediabedrijf. Na zeven maanden kent de dienst al 163.000 abonnees en ruim 28 miljoen views. Wat kunnen contentmarketeers leren van de ‘Queen of Content’? Een interview met Leanne Hermans, manager LINDA. digitaal en LINDA. Het Bureau….

Read More
3030439-poster-p-shutterstock134881847

Emotie: sleutel tot succesvolle content?

Door

Merken die consumenten in het hart raken, krijgen een plek in het hoofd. Een emotionele boodschap wordt beter gezien, gelezen, geloofd én onthouden en is een goede basis om een relatie met een merk op te bouwen of te behouden. Consumenten worden overspoeld met duizenden reclameprikkels per dag en emotie speelt een grote rol in de strijd om aandacht. Maar…

Read More
3036574-poster-p-1-the-end-of-shampoo

5 misverstanden over contentmarketing

Door

Van “we gaan iets doen met social media” naar “we gaan iets doen met content”. Dit jaar staat content hoog op de marketingagenda. Reden genoeg voor Klaas Weima (Energize) en Cor Hospes (adviseur, auteur en contentmaker) om tijdens een ontbijtsessie de laatste stand van zaken rondom contentmarketing te bespreken. Het woord ‘content’ vliegt je om de oren: “We moeten iets…

Read More